نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش وظیفه دارند به عنوان پلی ارتباطی بین مردم و کارخانه های مادر عمل کرده و امور مربوط به فرایندهایی مثل خرید یا تعمیر و نگهداری از کالای فروخته شده را تسهیل کنند. اما در این بین ممکن است گاهی قضیه برعکس شود، یعنی نمایندگی یک شرکت به جای خدمت رسانی مطلوب به مشتریان، بنا به دلایلی چون سودجویی یا پیشگیری از تحمیل هزینه طرف خود یا شرکت را گرفته و دردسرهای زیادی را ایجاد کند، امری که به احتمال فراوان خودتان یا یکی از اطرافیانتان آن را تجربه کرده باشد!
شاید فکر کنید که این قضیه منحصر به کشور ما بوده و در کشورهای توسعه یافته خبری از اتفاقات عجیب و غریب و شعبده بازی های نمایندگی ها نیست. اما باید به اطلاعتان برسانیم که حتی در کشور پیشرفته ای مثل ایالات متحده نیز امکان دارد نمایندگی رسمی یک خودروساز بزرگ بر سر مشتری کلاه بگذارد!
علی بخردی، کلکسیونر ایرانی ساکن آمریکا، اخیرا به یک مورد مشابه پرداخته و ویدیویی جالب را در این رابطه تهیه کرده است که در ادامه می توانید آن را مشاهده فرمایید.
پاسخ ها